Automatizált járműplatform tervezés a biztonságosabb és gazdaságosabb közlekedésért

Automatizált haszongépjármű-specifikus járműirányítási funkciók megvalósítását, üzemanyag fogyasztás és káros anyag kibocsátás csökkentését, közlekedésbiztonság növelését célzó kutatás indul az MTA SZTAKI vezetésével, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszírozásában.

A projekt vezetője és a kutatás fejlesztés irányítója az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézet (MTA SZTAKI), ami a hazai irányításelmélet és járműirányítás kiemelkedő intézménye. A Prof. Bokor József vezette  konzorcium tagja a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. multinacionális vállalat, a  Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem EJJT Járműipari Tudásközpont , mely az   irányításelmélet hazai oktató-kutató helye, a MABI-BUS Kft. autóbuszgyártó és a Trigon-Electronica Kft. gépjármű hajtáslánc kutatás-fejlesztéssel foglalkozó vállalat.

A konzorcium a járműtechnológia fejlődését befolyásoló globális trendekre keresi a választ, melyek az üzemanyag fogyasztás és káros anyag kibocsátás csökkentése, a közlekedésbiztonság növelése, a magas komfortszint és az alacsony összköltség. A konzorcium olyan automatizált haszongépjármű-specifikus járműirányítási koncepciókat tervez kidolgozni, amelyek lehetőséget teremtenek automatizált menetre, gazdaságos és környezetbarát üzemre, továbbá az elektromobilitás közösségi közlekedésben történő alkalmazására.

A projekt kapcsolódik a hazai és nemzetközi stratégiákhoz és trendekhez, ösztönzi a projektben részt vevő vállalkozások K+F tevékenységét és lehetőséget ad új kutatói munkahelyek teremtésére, valamint megalapozza a partnerek további együttműködését a Horizon 2020 EU Társadalmi kihívások témakörén belüli „ Okos, zöld és integrált közlekedés ” stratégia által meghatározott témákban.

További információkért  Pintér Dániel Gergőhöz forduljanak .