Megosztott Virtuális Valóság Csoport

 
H Budapest 1111 Kende u. 13-17
Szoba
K-105, K-107
Központi telefonszám
 
Célunk egy ipari virtuális és kiterjesztett valóság szabvány és nyílt forráskódú programozó könyvtár létrehozása, mely lehetővé teszi a virtuális és kitejesztett valóság ipari alkalmazáshatóságát.

A virtuális valóság technológia kiegészülve a kiterjesztett és kevert valóság eszközökkel egy új emberközpontú vizualizációs és kommunikációs lehetőséget teremtenek. Az ember-gép kapcsoltban ez a harmadik forradalmat jelenti. Ezen technológiák integrálhatóságának kiindulópontja egy ipari szabvány, melyet csoportunk a világ legnagyobb IT konzorciumában készít. Az integrálhatóság további katalizátora pedig az ipari szabvány mögötti nyílt forráskódú szoftver könyvtár fejlesztése, mely csoportunk saját innovációja.

 

Fejlesztési irányok

OpenXR - Ipari Virtuális Valóság Szabvány

Csoportunk a világ legnagyobb ipari IT szabványait készítő konzorciumában (Khronos Group) az első virtuális valóság ipari szabványt (OpenXR) fejleszti. Az OpenXR munkacsoportban vezető IT vállalatokkal (Google, Nvidia, Microsoft, Intel, Samsung) közösen dolgozunk a virtuális valóság technológiák ipari alkalmazáshatóságát biztosító szabványon. Munkatársaink által kifejlesztett saját új innovatív technológia ApertusVR néven, az OpenXR ipari szabvány hivatalos megvalósítása. Ezáltal az ApertusVR innováció lehetővé teszi a virtuális valóság technológiákat ipari szoftver rendszerekbe történő szabványos integrálását.

ApertusVR – Ipari Virtuális Valóság Szoftver Könyvtár

Intézetünkben folyó 10 éves virtuális valóság kutatásokra alapozva munkatársaink létrehoztak egy új innovatív technológiát ApertusVR néven. Az ApertusVR Intézetünk eddigi legsikeresebb nyílt forráskódú szoftverfejlesztése, melynek célja, hogy a virtuális valóság technológiák ipari szoftver rendszerekbe is integrálhatóak legyenek. Az ApertusVR programozói könyvtárat világszerte használják vállalati környezetben orvosi, gyártási, oktatási és média produkció területeken.

Kutatási irányok

Virtual Learning Factory Toolkit (VLFT)

Napjainkban a felsőoktatásnak szükségszerűen lépést kell tartania az infokommunikációs technológiák fejlődésével és átfogó tudást kell biztosítania a jövő nemzedékének, hogy képesek legyenek új értéket teremteni a különböző iparágazatok komplex rendszerein belül. Valamint a világpiacon szereplő vállaltoknak is szükséges a folyamatosan fejlődő termékek, folyamatok és gyártó rendszerek felügyeletének hatékony kezelése és fejlesztése. Ezek okán az új digitális alkalmazások és eszközök a digitális iker elvére épülve, valamint a legújabb immerzív megjelentő technológáik - a kiterjesztett és virtuális valóság szimulációk - előnyeinek a kihasználásával, gyorsabbá és intuitívabbá válhatnak a tanulási és értékteremtő folyamatok, a XXI. századi digitális gyártórendszerek korszakában.

Mesterséges intelligencia alapú orvosi szakértői rendszer

A vastag- és a végbélrák jelentős közegészségügyi probléma a gazdaságilag fejlett országokban és Magyarországon is. Nemtől függetlenül a második leggyakoribb daganatos halálok, melynek előfordulása folyamatosan növekszik. Projektünk eredménye, hogy egy web alapú, későbbiekben tovább fejleszthető és bővíthető polyp atlasz és a hozzá tartozó letölthető polyp összehasonlító számítogépes algoritmus egy meglévő endoszkópos képrögzítő programcsomagba integrálva segít a polyp szövettani természetét valós időben megjósolni és ezáltal a vizsgáló orvos döntéshozatalát támogatni. A módszer segítséget nyújt a vizsgáló endoszkópos orvosnak a vizsgálatot követően megítélni a talált vastagbél polyp szövettani természetét és előre jelezni a neoplastikus elváltozást (adenoma) illetve a malignizálódási fokot (enyhe dysplasia, súlyos dysplasia vagy rosszindulató carcinoma). A vizsgálatokat a továbbiakban egy az Apertusvr programozói könyvtár segítségével felépített földrajzi távolságtól független konzíliumok tartására kifejlesztett kollaboratív térben az orvosok képesek lesznek megvitatni a vizsgálati eredményeket.